NASZEPROJEKTY

Nowa jakość kształcenia branżowego w Technikum nr 1 we Włoszczowie

Tytuł projektu → “Nowa jakość kształcenia branżowego w Technikum nr 1 we Włoszczowie”

Nr projektu → FESW.08.04-IZ.00-0025/24

Nazwa Beneficjenta  Lider projektu: Powiat Włoszczowski / Zespół Szkół nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie ul. Koniecpolska 40, 29-100 Włoszczowa, Partner projektu: Project Hub Sp. z o.o z siedzibą w Poznaniu przy ul. Cienistej 3.

Źródło finansowania → Projekt współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+) w ramach regionalnego Funduszu Europejskiego dla Świętokrzyskiego 2021-2027, Priorytet 8. Edukacja na wszystkich etapach życia, Działanie 08.04 Rozwój szkolnictwa branżowego

Całkowita wartość projektu  1 644 190,51 PLN, w tym środki europejskie 1 479 733,66 PLN.

Okres realizacji → 01.06.2024 r. – 30.09.2025 r.

Krótki opis projektu → Celem głównym projektu jest podniesienie jakości szkolnictwa branżowego
w Technikum nr 1 we Włoszczowie z Zespołu Szkół Nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie ukierunkowanego na poprawę zdolności do przyszłego zatrudnienia 145 uczniów w/w szkoły (58K, 87M) uczących się na kierunkach Technik reklamy, Technik ekonomista, Technik żywienia
i usług gastronomicznych, Technik informatyk, Technik geodeta, Technik architektury krajobrazu
i Technik ochrony środowiska poprzez realizację dla ww. Uczniów kursów zwiększających ich szanse na rynku pracy, zajęciach rozwijających umiejętności podstawowe i przekrojowe, doradztwa zawodowym
i działań ukierunkowanych na współpracę Szkoły z instytucjami rynku pracy (staży uczniowskich dla uczniów), a także poprzez realizację kursów dla 50 nauczycieli (39K,11M) uczących w ww. szkole, podnoszących ich kompetencje/kwalifikacje zawodowe oraz poprzez zakup sprzętu i pomocy dydaktycznych do realizacji zajęć zaplanowanych w projekcie w okresie 01.06.2024 r. – 30.09.2025 r. Projekt pozytywnie wpłynie na aktywizację edukacyjną a w przyszłości zawodową uczniów.

Grupa docelowa → 

  • 145 uczniów (58K, 87M) uczących się w Technikum nr 1 we Włoszczowie z Zespołu Szkół Nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie prowadzącym kształcenie zawodowe
    w woj. świętokrzyskim, w tym: –30 uczniów z kierunku Technik reklamy, – 20 uczniów z kierunku Technik ekonomista, -20 uczniów z kierunku Technik żywienia i usług gastronomicznych, – 40 uczniów z kier. Technik informatyk, – 8 uczniów z kierunku Technik geodeta, – 18 uczniów
    z kierunku Technik architektury krajobrazu, – 9 uczniów z kierunku Technik ochrony środowiska.

100% os. nieaktywne zawodowo, 100% w wieku 15 –19 lat. 1 uczeń o specjalnych potrzebach edukacyjnych (1K)

  • 50 nauczycieli (39K, 11M) pracujących w ww. Technikum nr 1 we Włoszczowie w woj. świętokrzyskim,

Zadania →

Zadanie 1 : Podnoszenie kompetencji kadry nauczycielskiej:
W ramach zadania zaplanowano następujące szkolenia dla nauczycieli:

  • Szkolenie z obsługi programu Gardenphilia Designer dla 2 nauczycieli, czas trwania 6 godzin.
  • Kurs AutoCAD dla 2 nauczycieli, czas trwania 20 godzin.
  • Kurs przygotowawczy do egzaminu na uprawnienia zawodowe w dziedzinie geodezji i kartografii z zakresów: 1,2,4,5 dla 2 nauczycieli, czas trwania 48 godzin.
  • Rozgraniczanie i podziały nieruchomości (gruntów) oraz sporządzanie dokumentacji do celów Prawnych dla 2 nauczycieli, czas trwania 6 godzin.
  • Kosztorysowanie oraz repetytorium budownictwa ogólnego dla rzeczoznawcy majątkowego, dla 2 nauczycieli czas trwania 16 godzin.
  • Kurs dietetyki podstawowy i zaawansowany dla 3 nauczycieli, czas trwania 80 godzin.

Zadanie 2: Podnoszenie kompetencji kadry nauczycielskiej – kontynuacja Zadania 1

W ramach zadania zaplanowano następujące szkolenia dla nauczycieli

  • Kurs barmański dla 3 nauczycieli, czas trwania 32 godziny
  • Kurs Carvingu dla 3 nauczycieli, czas trwania 8 godzin.
  • Emisja i higiena głosu, dla 1 nauczyciela, czas trwania 6 godzin.
  • Szkolenie z zakresu radzenia sobie ze stresem i utrzymaniem równowagi pomiędzy życiem zawodowym a prywatnym dla 1 nauczyciela, czas trwania 4 godziny.
  • Innowacje pedagogiczne w edukacji. Wykorzystanie TIK na zajęciach – aplikacje i narzędzia na kreatywne lekcje dla 1 nauczyciela, czas trwania 3 godziny.
  • Obsługa Corel PHOTO–PAINT dla 2 nauczycieli, czas trwania 30 godzin.
  • Kurs Fotografia produktowa dla 1 nauczyciela, czas trwania 4godziny 30 minut.

Zadanie 3: Podnoszenie kompetencji kadry nauczycielskiej – kontynuacja Zadania 1 i Zadania 2

W ramach zadania zaplanowano następujące szkolenia dla nauczycieli

  • Kurs Fotografia mobilna od podstaw dla 1 nauczyciela, czas trwania 6 godzin 30 minut.
  • Kurs obsługi Corel VideoStudio dla 2 nauczycieli, czas trwania 4 godzin 30 minut.
  • Kurs projektowania i druku 3D dla 4nauczycieli, czas trwania 5 godzin.
  • Trener edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością dla 2 nauczycieli, czas trwania 3 godziny.
  • Kurs pierwszej pomocy dla 50 nauczycieli, 3 grupy x średnio 16-17 osób w grupie, czas trwania 5 godzin / grupa
  • Szkolenie z kształtowania postaw antydyskryminacyjnych dla 50 nauczycieli, 3 grupy x średnio 16-17 osób, czas trwania 16 grupa.

Zadania 4: Szkolenia dla uczniów

W ramach zadania zaplanowano następujące szkolenia dla uczniów:

  • Projektowanie i zakładanie systemów automatycznego nawadniania dla 18 uczniów, czas trwania 8 godzin.
  • Wykonywanie pomiarów z zakresu ochrony środowiska dla 9 uczniów / grupa, czas trwania 30 godzin.
  • Szkolenia z wykorzystania alternatywnych źródeł energii dla 9 uczniów / grupa, czas trwania 10 godzin.
  • Kurs prawa jazdy kat. B + egzamin WORD dla 7 uczniów, czas trwania 60 godzin/ uczeń
  • Wykonywanie pomiarów geodezyjnych dla 8 uczniów / grupa czas trwania 25 godzin / grupa
  • Kurs Carvingu dla 10 uczniów/ grupa, czas trwania 8 godzin/grupa

W ramach zadania planowany jest zakup: sprzętu do realizacji kursu dotyczącego wykonywania pomiarów z zakresu ochrony środowiska, sprzętu do realizacji kursu z wykonywania pomiarów geodezyjnych,

Zadania 5: Szkolenia dla uczniów – kontynuacja Zadania 4

  • Szkolenie z obsługi programu Gardenphilia Designer, dla 18 uczniów, 2 grupy x średnio 9 uczniów x 20 godzin/ grupa.
  • Kurs kelnerski dla 10 uczniów / grupa, czas trwania 8 godzin / grupa.
  • Kursu cukierniczy dla 10 uczniów / grupa, czas trwania 16 godzin / grupa.
  • Kursu dietetyki dla 10 uczniów / grupa, czas trwania 20 godzin / grupa.
  • Obsługa Corel PHOTO–PAINT dla 15 uczniów / grupa, czas trwania 24 godziny / grupa.
  • Kurs obsługi Corel VideoStudio dla 15 uczniów / grupa, czas trwania 24 godziny / grupa.
  • Tworzenie stron internetowych przy użyciu platformy WordPress dla 15 uczniów / grupa, czas trwania 35 godzin /grupa.
  • Tworzenie stron internetowych, portali, blogów przy użyciu systemu Joomla dla 15 uczniów / grupa, czas trwania 35 godzin /grupa.

W ramach zadania planowany jest zakup: sprzętu do realizacji kursów z zakresu tworzenia stron internetowych przy użyciu platformy WordPress i systemu Joomla, projektowania i druku 3D, sprzętu do realizacji kursów z zakresu obsługi programu Gardenphilia Designer, Corel PHOTO–PAINT, Corel VideoStudio, sprzętu do realizacji kursów z zakresu kelnerskich, cukierniczych i dietetycznych

Zadanie 6: Szkolenia dla uczniów – kontynuacja Zadania 4 i 5

W ramach zadania zaplanowano następujące szkolenia dla uczniów:

  • Kurs projektowania i druku 3D dla 30 uczniów, 3 grupy x średnio 10 uczniów, czas trwania 10 godzin / grupa
  • Kurs na wózek widłowy+ egzamin UDT dla 6 uczniów, czas trwania 30 godzin /uczeń
  • Szkolenie z zakresu antydyskryminacji dla 145 uczniów, 10 grup x po średnio 14-15 uczniów, czas trwania 5 godzin / grupa.
  • Kursy przygotowujące do egzaminów zawodowych dla min. 40 uczniów, 7 grup x średnio 5-6 uczniów , czas trwania 15 godzin / grupa.

W ramach zadania planowany jest zakup sprzętu do realizacji kursów z zakresu projektowania i druku 3D

Zadanie 7: Zajęcia rozwijające umiejętności podstawowe i przekrojowe uczniów

W projekcie  zaplanowano realizację zajęć, rozwijających u uczniów umiejętności podstawowe
i przekrojowe:

  • Zajęcia artystyczne dla 40 uczniów, 4 grupy x 10 osób. Spotkania 1 w tygodniu / grupa. Łącznie 128 godzin.

Program zajęć (efekty uczenia): zgodne z zainteresowaniami danej grupy prowadzone będą: zajęcia teatralne, zajęcia  taneczne, zajęcia z zakresu kręcenia filmów, wykonywania zdjęć, sesji zdjęciowych
i tworzenia przy tym charakteryzacji oraz organizacji wystaw; uczniowie rozwijać będą umiejętności
z zakresu świadomości i ekspresji kulturalnej (m.in. przekazywania idei między uczestnikiem
i publicznością), umiejętności cyfrowe i um. związane z kreatywnością, oraz dodatkowo umiejętności
z zakresu pracy zespołowej.

  • Zajęcia muzyczne dla 30 uczniów, czas trwania średnio 18 godzin /m-c x 10 m-cy, razem: 180 godzin.

Program zajęć (efekty uczenia): zgodnie z zainteresowaniami uczniów prowadzone będą zajęcia indywidualne lub grupowe z zakresu emisji głosu i śpiewu, gry na gitarze basowej, akustycznej, elektrycznej, gry na keyboardzie, perkusji, real. będą występy muzyczne; uczniowie rozwijać będą umiejętności z zakresu świadomości i ekspresji kulturalnej (m.in. przekazywania idei między uczestnikiem i publicznością), osobiste, społeczne i w zakresie uczenia się oraz w zakresie pracy zespołowej w zespole muzycznym.

  • Zajęcia sportowe dla 20 uczniów, 20 uczniów x karnety na treningi przez okres średnio 11 m-cy.

Program zajęć (efekty uczenia): zgodnie z zainteresowaniami UCZ będę oni uczestniczyć w treningach sportowych, zajęcia ruchowych z Taekwon – do/ Boksu/ Kickboxingu/ K1/ Gimnastyki/ Akrobatyki. Uczniowie poprzez udział w zajęciach rozwijać będą umiejętności osobiste, społeczne, umiejętności
z zakresu świadomości i ekspresji kulturalnej (m.in. przekazywania idei między uczestnikiem
i publicznością podczas zawodów i pokazów sportowych) oraz w zakresie pracy zespołowej podczas grupowych treningów.

W ramach zadania planowany jest zakup sprzętu do realizacji zajęć artystycznych, materiałów szybko zużywalne do prowadzenia zajęć artystycznych oraz sprzętu do realizacji zajęć muzycznych.

Zadanie 8: Wyjazdy edukacyjne rozwijające umiejętności podstawowe i przekrojowe uczniów

W ramach zadania założono więc udział wszystkich uczniów w zajęciach wyjazdowych, realizowanych w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie.

Zadanie 9: Doradztwo zawodowe dla uczniów

Dla 50 uczniów (20K / 30M) przewidziano udział w doradztwie zawodowym. Zajęcia w prowadzone będą w formie indywidualnych konsultacji z doradcą zawodowym 3 godziny/uczeń. Moduł doradztwa będzie składał się z 2 części: Pierwsze spotkanie: czas trwania 1 godzina / Uczeń. Podczas którego Uczeń wypełni testy, arkusze, kwestionariusze samooceny wskazane przez doradcę. Dzięki ww. dokumentom badane będą indywidualne kompetencje zawodowe Uczniów, potrzeby zawodowe i edukacyjno – rozwojowe. Drugie spotkanie: czas trwania 2 godziny / Uczeń, podczas którego omawiane będą wyniki testów, Uczeń  otrzyma wskazówki dotyczące kierunku rozwoju zawodowego, kontynuacji nauki,
z uwzględnieniem posiadanych kompetencji; możliwości budowania ścieżki kariery zawodowej; dodatkowych kompetencji, które są potrzebne do podążania wybraną ścieżką zawodową. Dodatkowo doradca prowadził będzie działania z zakresu rozwoju zawodów powiązanych z zielonymi miejscami pracy.

Zadanie 10: Staże uczniowskie

Dla 1145 uczniów objętych projektem (58K, 87M) zorganizowane zostaną staże uczniowskie,
zgodnie z przepisami Prawa Oświatowego. Staż realizowany będzie w rzeczywistych warunkach pracy, tj. u pracodawców, których działalność jest związana z zawodem, w którym kształcą się Uczniowie.

Główne rezultaty 

– Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu: 131

– Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu: 45

Biuro Projektu 

Zespół Szkół nr 2 im. Hetmana Stefana Czarnieckiego we Włoszczowie
ul. Koniecpolska 40,
29-100 Włoszczowa,
Tel: 41 39-42-212

Tagi:

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie